PROGRAM 3.2.1. START

PROGRAM 3.2.1. START

Pierwsze zajęcia z projektu 3.2.1. START - LUTY 2017

Zajęcia komputerowe
 
Na zajęciach komputerowych stwierdziliśmy, że arkusz kalkulacyjny, to cudowny program, który "tylko nie gotuje". Nauczyliśmy się dodawać i odejmować, wystarczy zapamiętać formułę, a program sam liczy. Zrobiliśmy szachownicę, nauczyliśmy się nazywać i formatować komórki.

Zajęcia z języka angielskiego

Po zajęciach z języka angielskiego „Poznajemy innych” nieobcy jest nam system edukacyjny w Wielkiej Brytanii. Znamy typowy rozkład dnia w szkole, przedmioty szkolne oraz ulubione zajęcia brytyjskich rówieśników. Zaprojektowaliśmy wymarzone klasy i prezentowaliśmy je w grupach, opatrzone angielskim komentarzem. Z wielkim zainteresowaniem zgłębialiśmy zwyczaje kulinarne Brytyjczyków i nie jest już dla nas trudnością zamawianie w języku angielskim specjałów w restauracji.

Zajęcia z przyrody

W trakcie zajęć Przyroda z eksperymentem przygotowujemy i przeprowadzamy doświadczenia. Po wykonaniu doświadczenia dokumentujemy swoją pracę i formułujemy wnioski. W oparciu o przeprowadzone doświadczenia poznaliśmy m. in. drobinową budowę materii, właściwości lodu, zjawisko parowania, zjawisko dyfuzji oraz rozszerzalność gazu pod wpływem temperatury. Obserwowaliśmy też wpływ światła i wody na wzrost i rozwój rzeżuchy.

Zajęcia teatralne

Podróż do Starożytnej Grecji Skąd wywodzi się teatr? Kim był Dionizos? I co z tym wszystkim mają wspólnego winogrona? Po zajęciach „Poznajemy siebie przez teatr i kulturę” znamy już odpowiedzi na wszystkie pytania. Wiedza zdobyta poprzez zabawę w detektywów to jest to!!! A potem korowód dookoła szkoły ze śpiewem, instrumentami i w barwnych strojach!! Oj działo się!

Zajęcia matematyczne

Już wiemy na czym polega praca w sklepie. Nauczyliśmy się ważyć produkty, obliczać ceny. Używamy jednostek wagowych: kilogram, dekagram, gram. Tych wszystkich czynności nauczyliśmy się osobiście podczas matematyki z eksperymentem. Było ciekawie. Czekamy na więcej.

Projekt 3.2.1. START - MARZEC 2017

Zajęcia z języka angielskiego

Wielka Brytania naszymi oczami

Poznawanie nieznanych miejsc, interesujących ludzi oraz ciekawostek o Wielkiej Brytanii jest bardzo ekscytujące. Przez ostatnie tygodnie bardzo dużo dowiedzieliśmy się na temat Anglii, Szkocji, Walii i Irlandii Północnej. Oglądamy filmy, prowadzimy konwersacje, rozwiązujemy quizy, opracowujemy ankiety i przeprowadzamy wywiady po angielsku. Opracowaliśmy również tematyczne plakaty o popularnych dziedzinach sportu w Wielkiej Brytanii. Podczas zajęć w ramach Projektu 321 systematycznie poszerzamy naszą wiedzę o krajach anglojęzycznych i rozwijamy umiejętności komunikacyjne. Cieszymy się, że kolejne ciekawe zajęcia jeszcze przed nami.

Zajęcia z przyrody

Kolejne zajęcia za nami i kolejne eksperymenty. Ostatnio sporo eksperymentujemy z powietrzem. Wprawdzie nikt powietrza na zajęciach nie widział, ale udało się nam, na prostej wadze, własnej konstrukcji, zważyć niewidzialne powietrze. Okazało się, że ma ono swoją masę. Nowiutka waga elektroniczna, jaką niedawno otrzymaliśmy, potwierdziła ten fakt niezaprzeczalnie. Oprócz powietrza sprawdzamy, jak ciała stałe i ciecze zachowują się pod wpływem temperatury. Badamy też wpływ detergentów ( to znaczy najzwyklejszego płynu do mycia naczyń) i zasolenia na rozwój roślin. Na wyniki tego eksperymentu musimy jeszcze trochę poczekać.

Zajęcia teatralne

Od Dionizji do commedii dell’arte

Tak z tygodnia na tydzień przesuwamy się na osi historii teatru. Nie tak dawno robiliśmy makietę rzymskiego amfiteatru (bardzo przydała nam się miska), a potem poznawaliśmy średniowieczne mirakle (opowieści o cudach) i misteria (tajemnice biblijne Bożego Narodzenia i Wielkiej Nocy), by w ciągu dwóch tygodni przyjrzeć się commedii dell’arte. Tu zatrzymaliśmy się dłużej. Najpierw poznaliśmy postacie Kolombiny, Pierrota i Arlekina. Teraz przygotowujemy dla nich kostiumy. Korzystamy z wielu materiałów, kolorowej bibuły, brystolu, wstążeczek, ale i starych koszulek, getrów. Nasza wyobraźnia nie ma granic. Na kolejnych spotkaniach ułożymy scenariusz dla bohaterów, a potem wystąpimy i …ruszymy w dalszą teatralną podróż.

Zajęcia komputerowe

Eksperymentowaliśmy w marcu z arkuszem kalkulacyjnym, poznaliśmy pierwsze formuły, które za nas dodawały. Byliśmy też w programie WORD i Paint, tam zrobiliśmy samodzielnie ilustracje z porami roku, które wkleiliśmy do programu tekstowego, a potem podpisaliśmy. Furorę jadnak robi program LOGOMOCJA, w którym sami tworzymy ruchome gify. Jesteśmy dopiero na progu tej przygody, a już z ekranu mrugają do nas świąteczne kurczaki. Daje to nam dużo radości i satysfakcji, a to dopiero początek.

Projekt 3.2.1. START - KWIECIEŃ 2017

Zajęcia komputerowe
 
Pracowaliśmy bardzo owocnie. Programowalismy i stworzyliśmy najprawdziwsze smoki wawelskie. Może nie są straszne, ale ruchome i na pewno zaraz odlecą.

Zajęcia z języka angielskiego

W kwietniu na zajęciach z języka angielskiego kontynuowaliśmy tematykę o Wielkiej Brytanii, między innymi omawialiśmy najważniejsze fakty historyczne, miejsca turystyczne, jak również rozwijaliśmy kompetencje językowe w zakresie opisywania pogody, wyglądu. A wszystko po to by wzbudzić w uczniach ciekawość, otwartość i tolerancję wobec innych kultur oraz motywować do nauki języka angielskiego. Zajęcia organizowane były wokół zagadnień kulturowych, ale zawierały także elementy gier i zabaw. Przy okazji zdobywania wiadomości o Wielkiej Brytanii uczniowie wzbogacali zasób słownictwa angielskiego, rozwijali umiejętność korzystania z informacji i wykorzystywania różnych źródeł (mapa, Internet, film, pokaz, np. parzenie tradycyjnej angielskiej herbaty na zajęciach).

Zajęcia z przyrody

Eksperymenty ostatnio przeprowadzone na zajęciach 321 trochę nas zaskoczyły. Okazało się, że zwykły płyn do mycia naczyń, który wydaje się być bezpieczny dla człowieka, jest bardzo szkodliwy dla roślin. Roślinki podlewane roztworem z dodatkiem detergentu wyglądały naprawdę marnie. Teraz badamy wpływ wody i gleby na papier, folię, metal i szkło. Za jakiś czas przekonamy się, co dzieje się z odpadami pozostawionymi gdzieś w jeziorze, w lesie, czy zakopanymi w ziemi. Na ostatnich zajęciach było nie tylko ciekawie ale i smacznie. Badaliśmy czas przeżuwania różnego rodzaju pokarmów. Przy okazji tego doświadczenia mogliśmy się nieco posilić i zaspokoić uczucie głodu.

Zajęcia teatralne

Nasze kreacje aktorskie

W kwietniu przygotowaliśmy przedstawienie, tzw. uliczne. Dla nas sceną był hol szkolny. Bez zapowiedzi, nagle, na jednej z przerw pojawili się Pierrot, Arlekin i Kolombina. Smutny Pierrot opowiadał o swojej miłości do pięknej dziewczyny, Arlekin trochę z niego szydził, a Kolombina miała dylemat, kogo wybrać. Trzy dni zaskakiwaliśmy naszych kolegów nową odsłona opowieści. Widzów również włączaliśmy w nasze przedstawienie. Było to dla wszystkich nowe doświadczenie. A co teraz? Próbujemy uwspółcześnić słynną komedię Moliera „Skąpiec”. Już napisaliśmy scenariusz. Praca wre!!!

Projekt 3.2.1. START - MAJ 2017

Zajęcia z języka angielskiego

Konwersacje przede wszystkim

Majowe zajęcia minęły po znakiem rozmówek na różne tematy. Między innymi pogody, wyglądu oraz dolegliwości. Potrafimy wskazywać drogę w labiryncie uliczek miejskich oraz dokonać najlepszych zakupów na świecie. Zajęcia są prowadzone w oparciu o interesujące i przydatne środki dydaktyczne.

Zajęcia z przyrody

Podczas majowych zajęć Przyroda z Eksperymentem badaliśmy dźwięk. Niewielkim nakładem pracy i czasu skonstruowaliśmy prosty model telefonu. Zadziałał on zadziwiająco sprawnie, a zabawa z jego użyciem była niezłą frajdą. Dzięki doświadczeniu z białkiem jaja kurzego przekonaliśmy się jaki jest wpływ alkoholu na organizm człowieka. W czasie ostatnich zajęć „elektryzowała” nas wiedza na temat elektryzowania ciał. Prosty sposób naelektryzowania baloników i dość nieoczekiwane efekty doświadczeń z elektromagnetyzmu, mamy nadzieję, zostaną gdzieś na dnie naszej pamięci i przydadzą się w kolejnych latach nauki np. na fizyce.

Zajęcia teatralne

Po pierwsze – tworzenie, czyli zajęcia teatralne w maju

Oczywiście znowu zdobyliśmy potężną garść wiedzy. Już wiemy, czym jest opera, operetka czy musical. Znamy różnice między teatrem a filmem. I nieco dziwimy się teatrowi telewizyjnemu i radiowemu, teatr nie teatr… Hmmm… Jednak przede wszystkim w maju tworzyliśmy. Najpierw scenariusz na podstawie komedii Moliera „Skąpiec”. Potem przydzielaliśmy role. I znowu problem: wszak mamy w grupie tylko jednego chłopaka, a męskich ról pięć. Jak z tego wybrnąć? Daliśmy radę. Teraz rozpoczęliśmy próby! Dają nam one sporo frajdy, bo nasz „Skąpiec” jest bardzo współczesny. Pojawiają się słowa ze współczesnego z języka młodzieży, np. do zobka oraz nawiązania do otaczającej nas rzeczywistości, np. zakupów w „Biedronce”. Projekt 321 powoli się kończy, ale my chcemy więcej! Tak rozbudzone zostały nasze teatralne zainteresowania, że będziemy próbować dalej. Co z tego powstanie? Zobaczymy!

Zajęcia komputerowe

Maj to bardzo owocny miesiąc. Wszystko, co dotychczas zrobiliśmy, umieszczaliśmy w prezentacji PowerPoint. A tam wszystko się rusza, dzwoni, miga. Został jeszcze jeden miesiąc. Dojdziemy w naszych działaniach do perfekcji.

Zajęcia matematyczne

Dzieci na zajęciach poznają nowe zagadnienia z matematyki np. sposób zapisywania liczb w systemie dwójkowym, zmienianie ilości produktów bez zmieniania proporcji podczas pieczenia ciasta, nieznane im wcześniej informacje dotyczące złotej proporcji i zastosowanie jej w rysunku i malarstwie.

Projekt 3.2.1. START - CZERWIEC 2017

Zajęcia z języka angielskiego

Zajęcia czerwcowe w projekcie 321 Start Poznajemy innych koncentrowały się wokół wiadomości na temat Stanów Zjednoczonych. W podróż za ocean wybraliśmy się by przyswoić historię obchodów świąt Dziękczynienia, Halloween , geografię USA oraz by lepiej poznać popularne sporty na odległym kontynencie. Przy okazji przygotowań do zajęć uczniowie nauczyli się korzystać z urządzeń typu laminarka, drukarka laserowa oraz z tablicy multimedialnej.

Zajęcia z przyrody

Ostatni miesiąc roku szkolnego i ostatnie zajęcia z cyklu Przyroda z eksperymentem. Czerwiec obfitował w wiele różnych wydarzeń. Badaliśmy właściwości magnesów, poznawaliśmy tajemnice prądu elektrycznego i sprawdzaliśmy efekty badania wpływu wody i gleby na papier, folię, metal i szkło. Napisaliśmy też test końcowy, jak się okazało, wcale nietrudny oraz dwukrotnie wyjeżdżaliśmy poza szkołę. Najpierw do Bojana na spotkanie z panią Miłką Raulin, himalaistką. Pani Miłka przekonywała nas, że należy spełniać swoje marzenia i chyba jej się to udało. W ostatnim dniu nauki, w czwartek 22 czerwca wyjechaliśmy do Centrum Nauki Eksperyment w Gdyni. Tutaj mogliśmy eksperymentować na przeróżne sposoby i jednocześnie świetnie się bawić. Wizyta w Eksperymencie była super nagrodą za naszą pracę na zajęciach z projektu 3.2.1.Start.

Zajęcia teatralne

Jesteśmy ważni! Wyjazd do Teatru Muzycznego w Gdyni

W ramach realizacji zadań z projektu edukacyjnego 3.2.1.START! w sobotę 17 maja pojechaliśmy do Teatru Muzycznego im. Danuty Baduszkowej. Obejrzeliśmy Koncert na koniec sezonu, który był prezentacją oferty teatralnej w mijającym sezonie. Posłuchaliśmy przebojów chociażby ze Shreka, obejrzeliśmy pokazy akrobatyczne. Zachwyciliśmy się dekoracjami. I porwał nas bezpośredni kontakt z artystami. Martyna z Julką stwierdziły, że poczuły się ważne, bo znalazły się w tak wspaniałym teatrze, jakim jest Teatr Muzyczny w Gdyni! Oczywiście można się tam poczuć wyjątkowo i na kilka godzin przenieść do niezwykłego świata teatru. Na pewno tam jeszcze wrócimy!!

Jedna buzia, jeden nos, dwoje oczu = 112. Spotkanie z kpt. Zbigniewem Dorawą

Szczególnie w czasie wakacji należy pamiętać o zachowaniu zasad bezpieczeństwa w różnych sytuacjach. Dzisiaj mówił nam o tym kapitan straży pożarnej. Przypomnieliśmy ważne numery alarmowe: 998 – Straż Pożarna, 997 – Policja, 999 – Pogotowie Ratunkowe oraz numer alarmowy 112. Ponadto obejrzeliśmy prezentację pt. Bezpieczne wakacje na wsi. Rozmawialiśmy o zasadach bezpiecznej zabawy z psem, zabawach nad wodą, wycieczkach do lasu oraz o bezpiecznym pomaganiu rodzicom w pracach polowych. BĄDŹ MADRY! WŁĄCZ MYŚLENIE! PRZESTRZEGAJ ZASAD BEZPIECZENSTWA!

Zajęcia komputerowe

Czerwiec pozwolił dokończyć nam i obejrzeć wspólnie - nareszcie gotowe prezentacje. Bardzo nam się podobały. Sporo się nauczyliśmy, a jesteśmy dopiero w pierwszej klasie. Na ostatnich zajęciach rozmawialiśmy o wakacjach i o bezpieczeństwie w sieci, które jest bardzo ważne!

2011 Szkoła Podstawowa w Łebieńskiej Hucie - PROGRAM 3.2.1. START. SP Łebieńśka Huta
Powered by Joomla 1.7 Templates