PROGRAM 3.2.1. START

PROGRAM 3.2.1. START

NOWY ROK SZKOLNY 2017/2018

Zajęcia wyjazdowe z projektu 3.2.1. START - MARZEC 2018

Byliśmy w CENTRUM HEWELIANUM na zajęciach, które dotyczyły własności wody, bardzo ciekawe zajęcia. Same doświadczenia, w których sami uczestniczyliśmy. A potem przygoda ze zwiedzaniem, ale inna niż w zwykłym muzeum, można dotykać, skubać, machać, uderzać, to jest świetne. Najlepsza była kabina huraganów, włosy stały dęba, hałas niesamowity.

W CENTRUM HEWELIANUM

Ergo Arena znowu zachwyciła! Kolejni uczestnicy zajęć „Poznajemy innych” z SP w Łebieńskiej Hucie mieli możliwość obejrzenia tego wspaniałego obiektu, usytuowanego na pograniczu Gdańska i Sopotu.

 

Zajęcia z projektu 3.2.1. START - LUTY - MARZEC 2017-2018

Informatyka z eksperymentem
Informatyka w lutym i marcu upłynęła nam na programowaniu. Naprawdę, jesteśmy w tym coraz lepsi. Niektórzy geniusze tworzą już pierwsze, proste gry. Co będzie pod koniec projektu?
Matematyka z eksperymentem
Luty i marzec - to przede wszystkim czas i zegary wszelkiego rodzaju. Najpierw grzebaliśmy w internecie w poszukiwaniu różnych zegarów i sposobu pomiaru czasu, odkąd człowiek zaczął to robić. Potem podjęliśmy się zrobienia zagara do zabawy i nauki, fajnie, ale gdy już człowiek zna się na cyfrach arabskich i rzymskich, umie obliczać płynące minuty, kwadranse, doby itd. to chce mieć zegar, który sam chodzi. I taki też zrobiliśmy, z tarczą i cyframi własnej roboty i z prawdziwym mechanizmem na baterie.

Przyroda z eksperymentem

Zajęcia z cyklu Przyroda z eksperymentem, jak sama nazwa wskazuje, przebiegają pod hasłem „Eksperymentujemy”. Nasze ostatnio przeprowadzone eksperymenty związane były z wodą. Poznaliśmy stany skupienia wody, właściwości lodu, sprawdziliśmy jak powstaje para wodna. Badaliśmy od czego zależy szybkość parowania. Dowiedzieliśmy się, że śnieg to też postać wody. Postanowiliśmy sprawdzić , czy śnieg to tylko śnieg. Akurat spadł świeżutki biały puch, więc zebraliśmy próbki z różnych miejsc. Po roztopieniu śniegu i przefiltrowaniu powstałej z niego wody okazało się, że na filtrze pozostało mnóstwo zanieczyszczeń. To doświadczenie chyba będzie najlepszą przestrogą dla tych, którzy podczas zimowych zabaw gaszą swoje pragnienie śniegiem. W trakcie kolejnych zajęć badaliśmy wymagania życiowe roślin. W tym celu posialiśmy nasiona rzeżuchy. Codziennie obserwowaliśmy rozwój naszych roślin. Po tygodniu przekonaliśmy się na własne oczy, że bez wody i bez światła roślinki nie urosną.

Poznajemy innych - Język angielski

Minione zajęcia dostarczyły uczestnikom wiele okazji do rozwijania kompetencji językowych w zakresie prowadzenia konwersacji, odgrywania scenek rodzajowych oraz doskonalenia umiejętności określania czasu. Uczestnicy poznawali ciekawostki na temat Wielkiej Brytanii, opracowali plakaty na temat ulubionych sportów oraz tradycji obchodzenia świąt.

Zajęcia teatralne
Odkrywamy świat teatru

Przez pierwszy miesiąc po feriach poznawaliśmy korzenie teatru. Dowiedzieliśmy się, kiedy i w jakich okolicznościach powstawał. Winogrona mają tu duże znaczenie! A Dionizje to takie greckie dożynki przecież. Barwny korowód stworzyliśmy i przy dźwiękach fletu wędrowaliśmy po szkole. Nabieraliśmy odwagi i pewności siebie, dobrze się bawiąc!! Potem oczywiście maski! Radosna, smutna, wesoła i przestraszona. Teraz przygotowujemy przedstawienie dla kolegów z młodszych klas z wykorzystaniem naszych masek. I już za moment będziemy w teatrze średniowiecznym. Czy nas zaciekawi? To się okaże.

Zajęcia wyjazdowe z projektu 3.2.1. START - LUTY 2018

Opera gdańska otworzyła przed nami swoje kulisy. Dowiedzieliśmy się kto pracuje w operze, które pomieszczenia służą artystom, a do których mogą wejść tylko osoby z obsługi. Nam udało się zobaczyć miejsca pracy osób odpowiedzialnych za wygląd artystów. Byliśmy w charakteryzatorni i mieliśmy możliwość obejrzenia strojów . Uwieńczeniem naszego zwiedzania była możliwość obejrzenia tanecznej rozgrzewki artystów.

ZOO przywitało nas słońcem. Lekcja, na którą przybyliśmy okazała się żywą lekcją o gadach. Poznaliśmy życie żółwi, pytonów i krokodyli. Dotknęliśmy żywego pytona, obejrzeliśmy wypchanego krokodyla i mogliśmy się przekonać czy skorupa żółwia jest ciężka. Po lekcji przechadzka po ZOO . Lwy spacerowały dumnie po wybiegu, małpy człekokształtne łaskawie wybudziły się z drzemki przedobiedniej, żeby pokazać nam swoje wdzięki i tylko żyrafy zdawały się być zainteresowane naszym przybyciem. Cała reszta zwierzęcego świata leniwie oddała się zimowej drzemce.

Zajęcia z projektu 3.2.1. START - GRUDZIEŃ-STYCZEŃ 2017-2018

Informatyka z eksperymentem

W grudniu i na początku stycznia programowaliśmy na platformie CODE.org. To nasza pierwsza przygoda z tym programem, więc zdązyliśmy tylko przerobić dwa kursy. Resztę będziemy realizować na zajęciach informatyki. Było super!

Matematyka z eksperymentem
Czas mija szybko. Przygoda z matematyką z eksperymentem dobiegła końca. Ostatnie zajęcia sprawiły uczestnikom tej części projektu wielką frajdę. Rozwiązywaliśmy, bowiem przeróżne łamigłówki matematyczne i nietypowe, czasem zabawne zadania. Rywalizowaliśmy też między sobą grając w interesujące gry matematyczne. Wszystko to sprawiło, że matematyka przestała być dla nas najtrudniejszą z nauk, a stała się przyjemną formą spędzania czasu w gronie kolegów.
Przyroda z eksperymentem
To już jest ostatnie koniec.... i tak zakończyliśmy pierwszy semestr roku szkolnego 2017/2018 w ramach Projektu 3.2.1 Start – Przyroda z eksperymentem w klasie drugiej. W grudniu przed przerwą świąteczną udaliśmy się na spacer, podczas którego podziwialiśmy piękne zjawiaska pogodowe – szadź. Na finiszu zajęć zrobiliśmy magnetycznego rekina i wyścig puszek. Uczniowie mieli niezłą zabawę na koniec zajęć, ale najpierw każdy z nich musiał poczuć wenę artysty i narysować rekina oraz parę rybek. Potem zostało nam już tylko połączenie naszych kształtów z magnesem, kawałkiem sznurka, linijką, a nastepnie zabawa magnetycznym rekinem. Na ostatnim spotkaniu napisaliśmy test i tak zakończyła się przygoda z projektem w ramach przyrody.
Poznajemy innych - Język angielski
Kolejne zajęcia w ramach projektu umożliwiły rozwijanie licznych kompetencji komunikacyjnych w zakresie udzielania informacji o sobie, robienia zakupów, czy wskazywania drogi. Opracowaliśmy ankietę i przeprowadzaliśmy wśród uczestników wywiad na temat popularnych sportów w Stanach Zjednoczonych. Nie zabrakło też kulinarnych odkryć kuchni angielskiej. Szczególnie zasmakowaliśmy w tradycyjnych deserach.

Zajęcia wyjazdowe z projektu 3.2.1. START - GRUDZIEŃ 2017

WYJAZD DO TEATRU MIEJSKIEGO W GDYNI

Dnia 09 i 10 grudnia w ramach zajęć „Poznajemy siebie poprzez teatr i kulturę” pojechaliśmy do Teatru Miejskiego w Gdyni na przedstawienie pt. „ Królowa Śniegu”. Barwne postacie, dużo śpiewu, atmosfera stworzona światłem, muzyką i żywą grą aktora przybliżyły nam pracę aktora na scenie teatru.

WYJAZD DO CENTRUM EKSPERYMENTU W GDYNI

08.12.2017r w ramach zajęć przyroda, matematyka i informatyka z eksperymentem pojechaliśmy do Centrum Eksperymentu w Gdyni. Zajęcia przygotowane dla nas obejmowały tematykę związaną z pogodą. Po ciekawej lekcji udaliśmy się do sali, w której były naprawdę cuda techniki. Najważniejsze, że mogliśmy wszystko dotknąć, popchnąć, posłuchać, postukać i nawet powąchać. Szkoda, że byliśmy tam tak krótko, Lilka powiedziała, "tyle atrakcji, że połowy nie obejrzałyśmy".

Zajęcia z projektu 3.2.1. START - LISTOPAD 2017

Informatyka z eksperymentem

W listopadzie skupiliśmy się na liściach, całkowicie. Była więc budowa liścia, smaki, wygląd, faktura, zapachy, nieskończona ilość kształtów i kolorów. O takie cuda jesienią nietrudno. Komputer pomógł w szukaniu, sprawdzaniu, porównywaniu i niekończącej się dyskusji. Projektowaliśmy liście, wycinaliśmy, drukowaliśmy, a zwieńczeniem naszej pracy było piękne drzewo "własnej roboty".

Matematyka z eksperymentem
Kolejne zajęcia "Matematyka z eksperymentem" miały na celu doskonalenie umiejętności odczytywania godzin na zegarze i dokonywania obliczeń zegarowych. Uczestnicy zajęć samodzielnie wykonali modele zegarów i przy ich pomocy zmagali się z trudną sztuką posługiwania się zegarem. Następnych kilka zajęć poświęciliśmy na doskonalenie umiejętności ważenia. Zgromadziliśmy różnego typu wagi i zaczęła się zabawa. Poszły  w ruch odważniki i wszelkie dostępne produkty do ważenia. Wyniki swoich pomiarów sprawdzaliśmy za pomocą wagi elektronicznej. Poprzez zabawę uczyliśmy się potrzebnych w życiu codziennym umiejętności.
Zajęcia teatralne

Kolejne nasze kroki w budowaniu świadomości wokół teatru skupiły się na zadaniach związanych z teatrem cieni i teatrem masek. Sami wykonaliśmy maski naszych ulubionych bohaterów i wcieliliśmy się w role. Ciekawym doświadczeniem był teatr cieni do którego wystarczyło białe prześcieradło, lampka i oczywiście nasza wyobraźnia. Pobudzaliśmy nasze szare komórki poprzez grę w kalambury. I tu była mocna próba dla naszej wyobraźni i umiejętności kojarzenia.

Uczniowie zapoznając się z teatrem nie tylko od strony gry aktora, ale także od strony zaplecza postanowili stworzyć foyer i sami je wyposażyli w własne wypieki. Widzów podczas prób jeszcze nie było, ale po ciężkiej pracy aktorzy skorzystali z przygotowanego przez siebie słodkiego poczęstunku.

Przyroda z eksperymentem
W tym miesiącu podczas naszych zajęć w ramach projektu 3.2.1 Start nasłuchiwaliśmy deszczu z "Deszczowej różdzki", a w kubku mieliśmy koguta. Nasze dłonie miały dziury, a kwadraty na kartce zaczęły falować, na domiar złego słomka wstawiona do szklanki z wodą i olejem połamała nam się. Czasami nasz mózg płata nam figle zwane złudzeniami optycznym.
Poznajemy innych - Język angielski
Wyjazd do Ergo Areny 29 listopada 2017r. dla uczestników Projektu 321 Start okazał się czasem niezwykłym. Uczniowie w towarzystwie sympatycznej przewodniczki zwiedzili ogromny obiekt, który obsługuje liczne imprezy począwszy od sportowych, widowiskowych, aż po koncertowe. Obejrzeliśmy między innymi płytę główną, widownię, boisko do rozgrywek, salę konferencyjną, lożę Prezydenta Gdańska, szatnie zawodników oraz pomieszczenia dla artystów. Była to niezapomniana wyprawa!

Zajęcia wyjazdowe z projektu 3.2.1. START - LISTOPAD 2017

WYJAZD DO GDYŃSKIEGO AKWARIUM

14.11.2017r W ramach zajęć przyroda, matematyka i informatyk a z eksperymentem pojechaliśmy do Oceanarium w Gdyni. Zajęcia przygotowane dla nas obejmowały tematykę związana z życiem rekinów. Mogliśmy także pod mikroskopem obejrzeć zęby, łuski i jajo rekina. Najciekawszym jednak elementem zajęć było obserwowanie rekinów w specjalnie dla nich przygotowanym basenie. Punktem kończącym naszą wyprawę było zwiedzanie wystawy morskich stworzeń i podziwianie różnorodności świata podwodnego mórz i oceanów całego świata.

Zajęcia z projektu 3.2.1. START - PAŹDZIERNIK 2017

Informatyka z eksperymentem

W październiku kontynuowaliśmy prace nad naszą książką kucharską. Najpierw byliśmy na święcie pieczonego ziemniaka. Tam dowiedzieliśmy się, że ziemniaków jest mnóstwo gatunków. Do sałatek, do placków, do gotowania, do pieczenia, smażenia i jeszcze różnych rzeczy. Z ziemniaków wyczarowywaliśmy różne stwory, a potem już na informatyce z eksperymentem zrobiliśmy następny przepis kulinarny, tym razem na placki ziemniaczane. Ugotowaliśmy też sobie ziemniaki w mundurkach, po naszemu pulki. Znowu było smacznie:)

Matematyka z eksperymentem
Zajęcia teatralne

Ten miesiąc upłynął na ćwiczeniach dykcji i usprawnianiu aparatu mowy. Był też śpiew i taniec. Dzieci wyrażały swoje uczucia, budowały zdrowe relacje koleżeńskie , uczyły się samooceny. A to wszystko podczas zabawy i z ulubioną muzyką w tle.

Przyroda z eksperymentem

Tym razem Przyroda z eksperymantem została zdominowana przez dźwięki. Uczniowie zrobili "koktajl z dźwięków", "dzwony łyżkowe", "bombę papierową", "słomkowy instrument", mówili przez megafon, aby na końcu porozmawiać z koleżanką/kolegą przez telefon. Jednak ta feeria dźwięków został poprzedzona "elektrycznym ołówkiem".

Poznajemy innych - Język angielski

Kim jest Nessy?

Na to i wiele innych pytań uczniowie mogli znaleźć odpowiedź na zajęciach angielskiego „Poznajemy innych”. Od początku roku szkolnego grupa uczniów z kl. IV poznaje ciekawostki związane z Wielką Brytanią i Irlandią Północną. Uczniowie oglądali filmy, śpiewali piosenki, prowadzili konwersacje, rozwiązywali quizy oraz przeprowadzili wywiady po angielsku. W ten sposób poszerzają wiedzę o krajach anglojęzycznych i rozwijają umiejętności komunikacyjne.

Pierwsze zajęcia z projektu 3.2.1. START - WRZESIEŃ 2017

Informatyka z eksperymentem

Wrzesień z eksperymentem był niesamowicie smaczny. Najpierw robiliśmy przepisy w programie Word i Paint na najsmaczniejsze ciasto w świecie. Włączaliśmy przy tym piosenkę o cieście i śpiewaliśmy. Tu też komputer się przydał. Ostatnie zajęcia poświęciliśmy na realizację naszego przepisu i zrobiliśmy ciasto. Poszło raz dwa, w końcu to najłatwiejsze ciasto w świecie. Mamy zamiar zrobić książkę kucharską, taką dla dzieci:)

 
Matematyka z eksperymentem
 
Rozpoczął się kolejny rok szkolny i kolejne zajęcia z Projektu 321 Start ruszyły. Matematyka z Eksperymentem to zajęcia dla uczniów klasy trzeciej. Trzecioklasiści poznali już tajemnice odcinków i figur geometrycznych. Dzięki magicznym okularkom mogli zobaczyć bryły geometryczne w przestrzeni. Teraz bez większego wysiłku konstruują bryły z patyczków czy z papieru, bawiąc się przy tym znakomicie.
 
 
Zajęcia teatralne
 
Od początku roku szkolnego zaczęliśmy nasze zmagania na teatralnej scenie. Poznaliśmy podstawowe pojęcia towarzyszące teatrowi. Przełamywaliśmy lody nieśmiałości, budowaliśmy zaufanie w grupie, poddaliśmy się różnym emocjom. Nasza mała grupka wykazała chęć pokazania swoich umiejętności w teatrze kukiełkowym. Brak kukiełek nie stanowił tu problemu. Kawałek papieru, kolorowe kredki, patyczek i nasi bohaterowie pojawili się za kurtyną. Teraz czeka nas podział ról i pierwsze sceniczne zmagania. Mam nadzieję, że entuzjazm i energia, której bardzo dużo w naszej grupie, nas nie opuszczą.
 
 
Przyroda z eksperymentem

Podczas zajęć uczniowie przy pomocy "magicznego bębenka" dowiedzieli się, że dźwięk wiąże się z ruchem podłużnym fali czyli obrazowo mówiąc działa jak efekt domina. Uczniowie wykonali wahadło z magnesu i dowiedzieli się, że elementy wykonane z metalu spowodują zatrzymanie tego wahadła. Podczas kolejnych zajęć dzieci mogły obserwować swingujące winogrona tzn. gdy uczniowie zbliżali do grona magnes ten powodował ruch owocu w przeciwnym kierunku, ponieważ woda zawarta w owocach odpycha magnes.

............................................................................................................................................................................................

Pierwsze zajęcia z projektu 3.2.1. START - LUTY 2017

Zajęcia komputerowe
Na zajęciach komputerowych stwierdziliśmy, że arkusz kalkulacyjny, to cudowny program, który "tylko nie gotuje". Nauczyliśmy się dodawać i odejmować, wystarczy zapamiętać formułę, a program sam liczy. Zrobiliśmy szachownicę, nauczyliśmy się nazywać i formatować komórki.

Zajęcia z języka angielskiego

Po zajęciach z języka angielskiego „Poznajemy innych” nieobcy jest nam system edukacyjny w Wielkiej Brytanii. Znamy typowy rozkład dnia w szkole, przedmioty szkolne oraz ulubione zajęcia brytyjskich rówieśników. Zaprojektowaliśmy wymarzone klasy i prezentowaliśmy je w grupach, opatrzone angielskim komentarzem. Z wielkim zainteresowaniem zgłębialiśmy zwyczaje kulinarne Brytyjczyków i nie jest już dla nas trudnością zamawianie w języku angielskim specjałów w restauracji.

Zajęcia z przyrody

W trakcie zajęć Przyroda z eksperymentem przygotowujemy i przeprowadzamy doświadczenia. Po wykonaniu doświadczenia dokumentujemy swoją pracę i formułujemy wnioski. W oparciu o przeprowadzone doświadczenia poznaliśmy m. in. drobinową budowę materii, właściwości lodu, zjawisko parowania, zjawisko dyfuzji oraz rozszerzalność gazu pod wpływem temperatury. Obserwowaliśmy też wpływ światła i wody na wzrost i rozwój rzeżuchy.

Zajęcia teatralne

Podróż do Starożytnej Grecji Skąd wywodzi się teatr? Kim był Dionizos? I co z tym wszystkim mają wspólnego winogrona? Po zajęciach „Poznajemy siebie przez teatr i kulturę” znamy już odpowiedzi na wszystkie pytania. Wiedza zdobyta poprzez zabawę w detektywów to jest to!!! A potem korowód dookoła szkoły ze śpiewem, instrumentami i w barwnych strojach!! Oj działo się!

Zajęcia matematyczne

Już wiemy na czym polega praca w sklepie. Nauczyliśmy się ważyć produkty, obliczać ceny. Używamy jednostek wagowych: kilogram, dekagram, gram. Tych wszystkich czynności nauczyliśmy się osobiście podczas matematyki z eksperymentem. Było ciekawie. Czekamy na więcej.

Projekt 3.2.1. START - MARZEC 2017

Zajęcia z języka angielskiego

Wielka Brytania naszymi oczami

Poznawanie nieznanych miejsc, interesujących ludzi oraz ciekawostek o Wielkiej Brytanii jest bardzo ekscytujące. Przez ostatnie tygodnie bardzo dużo dowiedzieliśmy się na temat Anglii, Szkocji, Walii i Irlandii Północnej. Oglądamy filmy, prowadzimy konwersacje, rozwiązujemy quizy, opracowujemy ankiety i przeprowadzamy wywiady po angielsku. Opracowaliśmy również tematyczne plakaty o popularnych dziedzinach sportu w Wielkiej Brytanii. Podczas zajęć w ramach Projektu 321 systematycznie poszerzamy naszą wiedzę o krajach anglojęzycznych i rozwijamy umiejętności komunikacyjne. Cieszymy się, że kolejne ciekawe zajęcia jeszcze przed nami.

Zajęcia z przyrody

Kolejne zajęcia za nami i kolejne eksperymenty. Ostatnio sporo eksperymentujemy z powietrzem. Wprawdzie nikt powietrza na zajęciach nie widział, ale udało się nam, na prostej wadze, własnej konstrukcji, zważyć niewidzialne powietrze. Okazało się, że ma ono swoją masę. Nowiutka waga elektroniczna, jaką niedawno otrzymaliśmy, potwierdziła ten fakt niezaprzeczalnie. Oprócz powietrza sprawdzamy, jak ciała stałe i ciecze zachowują się pod wpływem temperatury. Badamy też wpływ detergentów ( to znaczy najzwyklejszego płynu do mycia naczyń) i zasolenia na rozwój roślin. Na wyniki tego eksperymentu musimy jeszcze trochę poczekać.

Zajęcia teatralne

Od Dionizji do commedii dell’arte

Tak z tygodnia na tydzień przesuwamy się na osi historii teatru. Nie tak dawno robiliśmy makietę rzymskiego amfiteatru (bardzo przydała nam się miska), a potem poznawaliśmy średniowieczne mirakle (opowieści o cudach) i misteria (tajemnice biblijne Bożego Narodzenia i Wielkiej Nocy), by w ciągu dwóch tygodni przyjrzeć się commedii dell’arte. Tu zatrzymaliśmy się dłużej. Najpierw poznaliśmy postacie Kolombiny, Pierrota i Arlekina. Teraz przygotowujemy dla nich kostiumy. Korzystamy z wielu materiałów, kolorowej bibuły, brystolu, wstążeczek, ale i starych koszulek, getrów. Nasza wyobraźnia nie ma granic. Na kolejnych spotkaniach ułożymy scenariusz dla bohaterów, a potem wystąpimy i …ruszymy w dalszą teatralną podróż.

Zajęcia komputerowe

Eksperymentowaliśmy w marcu z arkuszem kalkulacyjnym, poznaliśmy pierwsze formuły, które za nas dodawały. Byliśmy też w programie WORD i Paint, tam zrobiliśmy samodzielnie ilustracje z porami roku, które wkleiliśmy do programu tekstowego, a potem podpisaliśmy. Furorę jadnak robi program LOGOMOCJA, w którym sami tworzymy ruchome gify. Jesteśmy dopiero na progu tej przygody, a już z ekranu mrugają do nas świąteczne kurczaki. Daje to nam dużo radości i satysfakcji, a to dopiero początek.

Projekt 3.2.1. START - KWIECIEŃ 2017

Zajęcia komputerowe
 
Pracowaliśmy bardzo owocnie. Programowalismy i stworzyliśmy najprawdziwsze smoki wawelskie. Może nie są straszne, ale ruchome i na pewno zaraz odlecą.

Zajęcia z języka angielskiego

W kwietniu na zajęciach z języka angielskiego kontynuowaliśmy tematykę o Wielkiej Brytanii, między innymi omawialiśmy najważniejsze fakty historyczne, miejsca turystyczne, jak również rozwijaliśmy kompetencje językowe w zakresie opisywania pogody, wyglądu. A wszystko po to by wzbudzić w uczniach ciekawość, otwartość i tolerancję wobec innych kultur oraz motywować do nauki języka angielskiego. Zajęcia organizowane były wokół zagadnień kulturowych, ale zawierały także elementy gier i zabaw. Przy okazji zdobywania wiadomości o Wielkiej Brytanii uczniowie wzbogacali zasób słownictwa angielskiego, rozwijali umiejętność korzystania z informacji i wykorzystywania różnych źródeł (mapa, Internet, film, pokaz, np. parzenie tradycyjnej angielskiej herbaty na zajęciach).

Zajęcia z przyrody

Eksperymenty ostatnio przeprowadzone na zajęciach 321 trochę nas zaskoczyły. Okazało się, że zwykły płyn do mycia naczyń, który wydaje się być bezpieczny dla człowieka, jest bardzo szkodliwy dla roślin. Roślinki podlewane roztworem z dodatkiem detergentu wyglądały naprawdę marnie. Teraz badamy wpływ wody i gleby na papier, folię, metal i szkło. Za jakiś czas przekonamy się, co dzieje się z odpadami pozostawionymi gdzieś w jeziorze, w lesie, czy zakopanymi w ziemi. Na ostatnich zajęciach było nie tylko ciekawie ale i smacznie. Badaliśmy czas przeżuwania różnego rodzaju pokarmów. Przy okazji tego doświadczenia mogliśmy się nieco posilić i zaspokoić uczucie głodu.

Zajęcia teatralne

Nasze kreacje aktorskie

W kwietniu przygotowaliśmy przedstawienie, tzw. uliczne. Dla nas sceną był hol szkolny. Bez zapowiedzi, nagle, na jednej z przerw pojawili się Pierrot, Arlekin i Kolombina. Smutny Pierrot opowiadał o swojej miłości do pięknej dziewczyny, Arlekin trochę z niego szydził, a Kolombina miała dylemat, kogo wybrać. Trzy dni zaskakiwaliśmy naszych kolegów nową odsłona opowieści. Widzów również włączaliśmy w nasze przedstawienie. Było to dla wszystkich nowe doświadczenie. A co teraz? Próbujemy uwspółcześnić słynną komedię Moliera „Skąpiec”. Już napisaliśmy scenariusz. Praca wre!!!

Projekt 3.2.1. START - MAJ 2017

Zajęcia z języka angielskiego

Konwersacje przede wszystkim

Majowe zajęcia minęły po znakiem rozmówek na różne tematy. Między innymi pogody, wyglądu oraz dolegliwości. Potrafimy wskazywać drogę w labiryncie uliczek miejskich oraz dokonać najlepszych zakupów na świecie. Zajęcia są prowadzone w oparciu o interesujące i przydatne środki dydaktyczne.

Zajęcia z przyrody

Podczas majowych zajęć Przyroda z Eksperymentem badaliśmy dźwięk. Niewielkim nakładem pracy i czasu skonstruowaliśmy prosty model telefonu. Zadziałał on zadziwiająco sprawnie, a zabawa z jego użyciem była niezłą frajdą. Dzięki doświadczeniu z białkiem jaja kurzego przekonaliśmy się jaki jest wpływ alkoholu na organizm człowieka. W czasie ostatnich zajęć „elektryzowała” nas wiedza na temat elektryzowania ciał. Prosty sposób naelektryzowania baloników i dość nieoczekiwane efekty doświadczeń z elektromagnetyzmu, mamy nadzieję, zostaną gdzieś na dnie naszej pamięci i przydadzą się w kolejnych latach nauki np. na fizyce.

Zajęcia teatralne

Po pierwsze – tworzenie, czyli zajęcia teatralne w maju

Oczywiście znowu zdobyliśmy potężną garść wiedzy. Już wiemy, czym jest opera, operetka czy musical. Znamy różnice między teatrem a filmem. I nieco dziwimy się teatrowi telewizyjnemu i radiowemu, teatr nie teatr… Hmmm… Jednak przede wszystkim w maju tworzyliśmy. Najpierw scenariusz na podstawie komedii Moliera „Skąpiec”. Potem przydzielaliśmy role. I znowu problem: wszak mamy w grupie tylko jednego chłopaka, a męskich ról pięć. Jak z tego wybrnąć? Daliśmy radę. Teraz rozpoczęliśmy próby! Dają nam one sporo frajdy, bo nasz „Skąpiec” jest bardzo współczesny. Pojawiają się słowa ze współczesnego z języka młodzieży, np. do zobka oraz nawiązania do otaczającej nas rzeczywistości, np. zakupów w „Biedronce”. Projekt 321 powoli się kończy, ale my chcemy więcej! Tak rozbudzone zostały nasze teatralne zainteresowania, że będziemy próbować dalej. Co z tego powstanie? Zobaczymy!

Zajęcia komputerowe

Maj to bardzo owocny miesiąc. Wszystko, co dotychczas zrobiliśmy, umieszczaliśmy w prezentacji PowerPoint. A tam wszystko się rusza, dzwoni, miga. Został jeszcze jeden miesiąc. Dojdziemy w naszych działaniach do perfekcji.

Zajęcia matematyczne

Dzieci na zajęciach poznają nowe zagadnienia z matematyki np. sposób zapisywania liczb w systemie dwójkowym, zmienianie ilości produktów bez zmieniania proporcji podczas pieczenia ciasta, nieznane im wcześniej informacje dotyczące złotej proporcji i zastosowanie jej w rysunku i malarstwie.

Projekt 3.2.1. START - CZERWIEC 2017

Zajęcia z języka angielskiego

Zajęcia czerwcowe w projekcie 321 Start Poznajemy innych koncentrowały się wokół wiadomości na temat Stanów Zjednoczonych. W podróż za ocean wybraliśmy się by przyswoić historię obchodów świąt Dziękczynienia, Halloween , geografię USA oraz by lepiej poznać popularne sporty na odległym kontynencie. Przy okazji przygotowań do zajęć uczniowie nauczyli się korzystać z urządzeń typu laminarka, drukarka laserowa oraz z tablicy multimedialnej.

Zajęcia z przyrody

Ostatni miesiąc roku szkolnego i ostatnie zajęcia z cyklu Przyroda z eksperymentem. Czerwiec obfitował w wiele różnych wydarzeń. Badaliśmy właściwości magnesów, poznawaliśmy tajemnice prądu elektrycznego i sprawdzaliśmy efekty badania wpływu wody i gleby na papier, folię, metal i szkło. Napisaliśmy też test końcowy, jak się okazało, wcale nietrudny oraz dwukrotnie wyjeżdżaliśmy poza szkołę. Najpierw do Bojana na spotkanie z panią Miłką Raulin, himalaistką. Pani Miłka przekonywała nas, że należy spełniać swoje marzenia i chyba jej się to udało. W ostatnim dniu nauki, w czwartek 22 czerwca wyjechaliśmy do Centrum Nauki Eksperyment w Gdyni. Tutaj mogliśmy eksperymentować na przeróżne sposoby i jednocześnie świetnie się bawić. Wizyta w Eksperymencie była super nagrodą za naszą pracę na zajęciach z projektu 3.2.1.Start.

Zajęcia teatralne

Jesteśmy ważni! Wyjazd do Teatru Muzycznego w Gdyni

W ramach realizacji zadań z projektu edukacyjnego 3.2.1.START! w sobotę 17 maja pojechaliśmy do Teatru Muzycznego im. Danuty Baduszkowej. Obejrzeliśmy Koncert na koniec sezonu, który był prezentacją oferty teatralnej w mijającym sezonie. Posłuchaliśmy przebojów chociażby ze Shreka, obejrzeliśmy pokazy akrobatyczne. Zachwyciliśmy się dekoracjami. I porwał nas bezpośredni kontakt z artystami. Martyna z Julką stwierdziły, że poczuły się ważne, bo znalazły się w tak wspaniałym teatrze, jakim jest Teatr Muzyczny w Gdyni! Oczywiście można się tam poczuć wyjątkowo i na kilka godzin przenieść do niezwykłego świata teatru. Na pewno tam jeszcze wrócimy!!

Jedna buzia, jeden nos, dwoje oczu = 112. Spotkanie z kpt. Zbigniewem Dorawą

Szczególnie w czasie wakacji należy pamiętać o zachowaniu zasad bezpieczeństwa w różnych sytuacjach. Dzisiaj mówił nam o tym kapitan straży pożarnej. Przypomnieliśmy ważne numery alarmowe: 998 – Straż Pożarna, 997 – Policja, 999 – Pogotowie Ratunkowe oraz numer alarmowy 112. Ponadto obejrzeliśmy prezentację pt. Bezpieczne wakacje na wsi. Rozmawialiśmy o zasadach bezpiecznej zabawy z psem, zabawach nad wodą, wycieczkach do lasu oraz o bezpiecznym pomaganiu rodzicom w pracach polowych. BĄDŹ MADRY! WŁĄCZ MYŚLENIE! PRZESTRZEGAJ ZASAD BEZPIECZENSTWA!

Zajęcia komputerowe

Czerwiec pozwolił dokończyć nam i obejrzeć wspólnie - nareszcie gotowe prezentacje. Bardzo nam się podobały. Sporo się nauczyliśmy, a jesteśmy dopiero w pierwszej klasie. Na ostatnich zajęciach rozmawialiśmy o wakacjach i o bezpieczeństwie w sieci, które jest bardzo ważne!

2011 Szkoła Podstawowa w Łebieńskiej Hucie - PROGRAM 3.2.1. START. SP Łebieńśka Huta
Powered by Joomla 1.7 Templates