marzec 2020

Kwiecień 2020

Co słychać w zerówce?

Tematy kompleksowe:

  1. Dbamy o naszą planetę.
  2. Kosmiczne podróże.
  3. Polska – moja ojczyzna.
  4. Muzyka wokół nas

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze

DZIECKO:

- zna litery drukowane małe i wielkie (te dotychczas poznane), dzieli słowa na sylaby i głoski,

- wie, że ł, Ł, z, Z, p, P, f, F są spółgłoskami,

- słucha uważnie opowiadania,

- układa historyjkę wg kolejności wydarzeń,

- czyta proste teksty,

- proponuje sposoby niesienia pomocy ziemi, właściwie segreguje odpady,

- recytuje wiersz z pamięci ze zmianą natężenia głosu,

- rysuje portret ufoludka, rysuje rakietę wg wzoru,

- rozpoznaje miejsce ważne dla Polski,

- rozpoznaje na ilustracjach postać Jana Pawła II,

- rozwiązuje krzyżówkę i odczytuje hasło,

- zna legendę o Warszawie, wymienia zabytki Warszawy,

- rozpoznaje postać Fryderyka Chopina, Mikołaja Kopernika,

- zna walutę Polski (monety, banknoty i ich nominały),

- rozpoznaje herb swojego miasta, wie jak wygląda flaga Polski,

- zna legendę o Smoku Wawelskim,

- słucha muzyki poważnej, nazywa instrumenty muzyczne,

- maluje do muzyki, zna utwór A. Vivaldiego,

- zna i przestrzega zasad bezpiecznej zabawy,

- rozpoznaje kształty.

6 LATEK :

  • poznaje literę: F, Ł, P, Z.
  • wyodrębnia głoski w prostych słowach.

Będziemy śpiewać piosenkę: „Wiosna” D. Kossakowska

I Zieleń trawy, błękit nieba, żółte słońce w górze świeci. Cieszą się już wszystkie ptaki, kwiaty oraz małe dzieci.

Ref: to wiosna, to wiosna, to wiosna. Czaruje na łące. To wiosna, to wiosna, to wiosna. Łapie promienie gorące.

II Ciepły deszczyk dzisiaj pada, będą pięknie rosły kwiaty. Cieszą się już wróble szare, oraz wszystkie leśne skrzaty.

         Ref: to wiosna, to wiosna…

         Nauczymy się wierszyka: „ Nasza Ziemia” D. Kossakowskiej

Morza, rzeki, oceany i wysokie góry. Sosny, dęby oraz świerki, co pędzą do chmury. Błękit nieba, zieleń trawy, ptaki śpiewające. Deszcz, co dzwoni o parapet i gorące słońce. Wszystko to jest nasza Ziemia, na której żyjemy. Drugiej takiej pięknej, nigdzie nie znajdziemy.

ĆWICZENIA LOGOPEDYCZNE

 

Dzień dobry,

w załączeniu przesyłam karty pracy do samodzielnej pracy z dziećmi w domu. Każde dziecko wie, jaką głoskę ćwiczy na zajęciach logopedycznych, w związku z tym należy otworzyć odpowiedni plik z głoską, wydrukować karty pracy i w miarę możliwości rozwiązać. Należy regularnie powtarzać zadany materiał.

  1. W plikach gdzie znajduje się niebieska rybka i sylaby – wycinamy. Następnie próbujemy sylaby przenieść (słomką) na rybkę.
Załączniki:
Pobierz plik (głoska C.pdf)głoska C[ ]1304 kB
Pobierz plik (głoska R.pdf)Głoska R[ ]1553 kB
Pobierz plik (głoska S.pdf)Głoska S[ ]1431 kB
2011 Szkoła Podstawowa w Łebieńskiej Hucie - Aktualności. SP Łebieńśka Huta
Powered by Joomla 1.7 Templates