MAJ 2019

Co słychać w zerówce ?

 

Tematy kompleksowe:

1.Moja miejscowość, mój region.

2.Moja ojczyzna.

3.Święto rodziców.

4.Łąka w maju.

 

 

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze

  • nazywanie swojej miejscowości, poznawanie zapisu nazwy swojej miejscowości
  • projektowanie herbu swojej miejscowości
  • wyodrębnianie ze słów głosek: w nagłosie, wygłosie, śródgłosie.
  • czytanie całościowe wyrazów – nazw obrazków lub równoważników zdań.
  • ku od pisma
  • wykonywanie ćwiczeń grafomotorycznych
  • wykonywanie prac plastyczno-konstrukcyjnych różnymi technikami
  • posługiwanie się, w celowo stworzonych sytuacjach, liczebnikami w aspektach kardynalnym i porządkowym
  • kojarzenie liczby wyrażonej liczebnikiem z odpowiednią cyfrą.
  • porównywanie masy przedmiotów na oko
  • poznawanie różnych rodzajów wag, wyjaśnianie ich roli w określaniu masy przedmiotów
  • poznawanie zasady działania wagi szalkowej.
  • podawanie nazwy swojej ojczyzny i jej stolicy
  • poznawanie symboli narodowych: flagi, godła, hymnu narodowego
  • stosowanie zwrotów: jesteśmy Polakami, mieszkamy w Polsce, mówimy po polsku itp.
  • wskazywanie Polski na mapie Europy; nazywanie państw – sąsiadów Polski.
  • wskazywanie położenia Polski na mapie Europy
  • poznawanie nazw wybranych państw należących do UE.
  • dodawanie i odejmowanie w zakresie 10, z wykorzystaniem palców lub innych zbiorów zastępczych
  • rozróżnianie zbiorów równolicznych i zbiorów nierównolicznych
  • dbanie o estetykę prac plastycznych i otoczenia, w którym powstają.
  • poznawanie łąki wiosną wszystkimi zmysłami; oglądanie, wąchanie, słuchanie odgłosów z zamkniętymi oczami
  • poznawanie wybranych owadów i ich roli w rozwoju roślin
  • wyjaśnianie znaczenia barwy ochronnej w życiu zwierząt
  • wyjaśnianie zjawiska tęczy.
  • poprawne stosowanie liczby mnogiej rzeczowników
  • stosowanie przyimków, określanie położenia przedmiotów w przestrzeni.
  • wykorzystywanie orientacji przestrzennej w grach i zabawach ruchowych.
  • dostrzeganie symetrii w otoczeniu (np. w budowie ciała człowieka, zwierząt – motyle, ptaki, przedmiotów – parasol itp.).
  • podawanie informacji na temat pracy zawodowej rodziców
  • opowiadanie o zajęciach domowych poszczególnych członków rodziny

           6 latek:

               • poznaje litery: Ż,ż; H,h;
                             

NAUCZYMY SIĘ WIERSZYKA:

„Kim jesteś?” E. Stadtmuller

Czy wiesz, kim jesteś?

– To oczywiste!

– Co jest Ci bliskie?

– Znaki ojczyste:

Ojczyste barwy

-biało-czerwone,

Ojczyste godło

-orzeł w koronie.

Ojczyste w hymnie

mazurka dźwięki,

no i stolica

– miasto syrenki.

I jeszcze Wisła?

co sobie płynie,

raz po wyżynie,

raz po równinie,

i mija miasta

prześliczne takie?

-Już wiesz, kim jesteś?

-Jestem Polakiem.

 

Dla mamy i taty – wiersz

Jest jedyna na świecie –
nigdzie lepszej nie znajdziecie.
Z nią można bawić się, uczyć i śmiać,
przy niej nic złego nie może się stać.

Wszystko zrobić potrafi w domu.
O tajemnicach nie powie nikomu.
Często z nim w piłkę nożną gramy
I bardzo, bardzo go kochamy.

BĘDZIEMY ŚPIEWAĆ PIOSENKĘ:

„M jak mama, T jak tata”

1.Kiedy mama z tatą mają wreszcie dla nas czas,

wtedy co najlepsze dają, bo kochają nas.

Kino, lody, rower, tańce i dni pełne słońca

i wieczorne przytulańce, którym nie ma końca.

Ref.: M jak mama, t jak tata to jest to, co lubię mieć!

Przygód przeżyć na pół świata i następnych tysiąc chcieć!

M jak mama, t jak tata, słowa kwitną niby kwiat.

Wołam siostrę, wołam brata i ruszajmy w wielki świat!

2.Więc czekamy z utęsknieniem na te fajne dni,

gdy od rana już wiadomo, że dziś tylko my!

Tylko dla nas mama, tata, gdzieś tam inne sprawy,

gry, zabawy, buźki, noski, w bajek świat wyprawy.

Ref.: M jak mama, t jak tata….

 

2011 Szkoła Podstawowa w Łebieńskiej Hucie - Aktualności. SP Łebieńśka Huta
Powered by Joomla 1.7 Templates