*** Wiosenna przerwa świąteczna od 28.03.2024 r. do 02.04.2024r. ***
Podkreślenie linków
Deklaracja Dostępności
Reset

Wycieczka klas IV-VIII do Biskupina, Gniezna i Poznania w ramach Przedsięwzięcia MEiN pn. ''Poznaj Polskę''

Nareszcie nadszedł ten dzień! Rano 27 października wyruszyliśmy na dwudniową wycieczkę do Biskupina, Gniezna i Poznania, w ramach Przedsięwzięcia Ministra Edukacji i Nauki pn. "Poznaj Polskę". Pierwszego dnia udaliśmy się do Muzeum Archeologicznego w Biskupinie. Obejrzeliśmy Osadę Łużycką sprzed ok. 2700 lat, a także odtworzoną wioskę – słynną biskupińską bramę oraz wnętrza starodawnych chat. Następnie zwiedzaliśmy wioskę wczesnopiastowską, gdzie mogliśmy zobaczyć, jak wyglądało kiedyś tkactwo czy wyrób narzędzi. Następnie udaliśmy się do pierwszej stolicy Polski — Gniezna, gdzie zwiedziliśmy Katedrę Gnieźnieńską wraz z podziemiami. Większość z nas po raz pierwszy mogła podziwiać wyjątkowe Drzwi Gnieźnieńskie.

Drugi dzień wycieczki również dostarczył uczniom wielu wrażeń. W towarzystwie pięknej jesiennej pogody odwiedziliśmy Muzeum Arkadego Fiedlera w Puszczykowie. Miejsce zamieszkania znanego podróżnika i pisarza, który zgromadził wspaniałe eksponaty z wielu stron świata. Następnie udaliśmy się do Poznania. Po wspaniałym mieście w Wielkopolsce oprowadzała naszą grupę Pani Paulina. Zwiedziliśmy Katedrę Poznańską wraz z podziemiami i udaliśmy się na Wzgórze Przemysława. Na wzniesieniu tym znajduje się nowo odbudowany zamek – dawna rezydencja króla Przemysła II. Zobaczyliśmy Stary Rynek z jego największą atrakcją – koziołkami na wieży ratuszowej, o których krąży ciekawa legenda. Punktualnie o 12.00 w południe usłyszeliśmy hejnał i zobaczyliśmy „trykające się” na wieży koziołki. Wycieczka dostarczyła nam wielu pięknych doznań i wspomnień, a zwiedzając historyczne miejsca, dotykaliśmy tysiącletniej historii Polski.

Data dodania: 2022-11-06 19:38:38
Data edycji: 2022-11-06 19:42:41
Ilość wyświetleń: 514

Konkursy

Zgłoś się do konkursu szkolnego! Nabór trwa jeszcze kilka dni!
Więcej informacji

Ankiety

Weź udział w jednej z ankiet szkolnych! Twoja opinia jest ważna!

Kalendarz

Klasy

Przejdź na stronę swojej klasy
Więcej informacji

Zobacz

Nasi Partnerzy

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji PublicznejElektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej